De ce unii dintre români nu s-au adaptat încă la aplicațiile mobile?
Diverse

De ce unii dintre români nu s-au adaptat încă la aplicațiile mobile?

Aplicațiile mobile reprezintă niște programe concepute pentru a rula pe un anumit sistem de operare, precum Android, iOS, Harmony OS, Windwos Mobile, etc. În 1993 au fost implementate primele aplicații pentru un dispozitiv mobil (SIMON), dezvoltat de IBM, printre acestea numărându-se aplicațiile de calendar, email și calculator. Abia din 2002 au fost concepute alte aplicații dedicate dispozitivele mobile, iar în 2008 a fost lansat App Store, care conținea 500 aplicații pentru telefoanele iPhone și tabletele iPad.

În 2008, posesorii de dispozitive Android aveau la dispoziție Android Market pentru aplicațiile de mobil, acest magazin digital transformându-se în 2012 în Google Play. În perioada următoare, până în 2024, de la câteva sute de aplicații la început, s-a ajuns la peste 8.93 milioane. Aplicațiile destinate terminalelor Android predomină, cu 3.55 milioane create până în prezent, față de 1.64 milioane de aplicații destinate dispozitivele iPhone și iPad.

Românii se numără printre țările cu un nivel superior de utilizare a telefoanelor mobile, numărul conexiunile de celular ridicându-se la 28 de milioane. Acest număr echivalează cu un procent de aproape 142% din populația locală. Din statisticile întocmite de Statista, 9 din 10 români utilizează aplicațiile mobile pentru accesarea rețelelor de socializare, iar 6 din 10 pentru a-și face cumpărăturile. Ce se întâmplă, însă, cu ceilalți români? De ce nu folosesc încă aplicațiile pentru mobile și ce preferă în schimb?

Cât de mult timp își petrec românii pe telefonul mobil în fiecare zi?

Românii alocă 3 ore și 41 de minute din timpul lor zilnic pentru accesarea telefonului mobil. Mare parte dintre utilizatorii locali folosesc dispozitivul portabil pentru a interacționa pe rețelele de social, pentru cumpărături, pentru vizionat conținut media, pentru accesarea plaformelor iGaming și a ofertelor acestora, precum freebet fără depunere și pentru multe alte activități recreaționale sau legate de serviciu.

Pe primele locuri în topul timpului petrecut pe telefonul mobil se poziționează locuitorii din Filipine, care alocă 5 ore și 47 de minute din timpul lor, cei din Tailanda (5 ore și 28 de minute) și locuitorii din Brazilia (5 ore și 25 de minute), conform Exploding Topics. În ceea ce privește sistemul de operare preferat de locuitorii din România, Android reprezintă 74.4% din piața internă, la mare distanță poziționându-se iOS, cu 25.23% din totalul posesorilor de terminale mobile din România.

Celelalte sisteme de operare (Samsung, Windows, Nokia și Linux) reprezintă abia 0.50% din numărul dispozitivelor mobile. În raport cu tipul de conexiune de Internet folosită de utilizatorii români, cele mobile reprezintă 51.85% din piață (37.45% Android, 12.85% iOS și 1.55% OSX), cele fixe având o pondere de 46.04%.

Care sunt motivele pentru care românii nu folosesc aplicațiile mobile?

Din ce în ce mai multe organizații au început să lanseze aplicații pentru mobil pe lângă site-urile care deja au fost optimizate pentru accesarea de pe dispozitivele mobile. Aplicațiile concepute pentru iOS și Android le oferă utilizatorilor opțiuni superioare de individualizare a setarilor aplicației și sisteme rapide de notificare, utile în special în cazul aplicațiilor de retail, comunicații, etc.

De asemenea, aplicațiile destinate mobilelor folosesc mult mai eficient resursele telefonului, valorificându-le mai bine. Mai mult decât atât, le permite utilizatorilor să acceseze conținutul chiar și atunci când sunt offline. În comparație cu site-urile organizațiilor, aplicațiile de mobil sunt mult mai rapide. Cu toate acestea, se pare că între 1 și 4 români nu folosesc aceste aplicații și preferă să navigheze folosind site-urile.

Printre motivele invocate de persoanele care nu utilizează aplicațiile mobile, de obicei, se evidențiază faptul că acestea consideră aplicațiile ca fiind lipsite de valoare în comparație cu site-ul. De cele mai multe ori, aplicațiile nu oferă acces la întreaga suită de caracteristici, așa cum este cazul aplicațiilor iGaming, acolo unde numărul de jocuri este net inferior versiunii desktop.

Un alt motiv este reprezentat de spațiul ocupat de aplicații, ceea ce reprezintă o problemă pentru posesorii de telefoane cu un spațiu de stocare limitat. În plus, aplicațiile necesită actualizări frecvente, ceea ce nu este pe placul anumitor utilizatori. Pe lista motivelor pentru care aplicațiile de mobil sunt inutilizabile pentru unii români posesori de telefoane smart se mai numără și problemele de design, dificultatea la configurare, slaba optimizare și lipsa de competitivitate cu site-ul.

Aceste motive sunt suficiente pentru utilizatorii români să nu ia în calcul aplicațiile pentru mobil, ci să opteze pentru browserele mobile.

Ne găsiți și pe Google News