În ultima perioadă, în contextul centenarului, s-a tot vorbit de unirea fostelor principate prin autostrăzi. S-a tot discutat de urgența realizării autostrăzii Moldovei și a autostrăzii Sibiu – Pitești. Dar am impresia că s-a pierdut din vedere autostrada începută deja și care ar urma să lege România de Europa, Autostrada Transilvaniei.
Pe 23 iunie se vor împlini 17 ani de când parlamentarii români și maghiari s-au angajat să unească Bucureștiul de Budapesta printr-o autostradă. În acești 17 ani, guvernul maghiar va ajunge cu autostrada în vama Borș dar în același timp au realizat și alte 8 ramuri de autostradă.
În schimb, în România situația este dezastruoasă și autostrada care ar lega România de Europa și care ar facilita atragerea de investitori a rămas la nivelul de promisiune. Între Brașov şi Borș se circulă pe doar 50 de kilometri, iar mai mult de o treime din autostradă este practic abandonată – nu este prinsă în nici o formă de licitație sau nu are nici măcar sursă de finanțare.
Astfel, vă întreb de ce nu este Autostrada Transilvaniei pe lista de priorități a guvernului? Se uită cineva din actualul cabinet și către Ardeal, zona de unde vin sume importante către bugetul național dar care pare a fi pusă la coada listei dumneavoastră de priorități?
Deși Autostrada Transilvania este una dintre investițiile prioritare declarate ale Ministerului Transporturilor pentru perioada 2017-2020, în acest ritm nu cred că vom reuși să circulăm pe întreg traseul de la Borș la Brașov până în 2025. Cum aveți de gând să eficientizați aceste lucrări pentru a vă asigura că vor fi finalizate la termen?
Ne găsiți și pe Google News