fbpx
Anunțuri publicitare
Autostrada Transilvania, o adevarata telenovela, intre incompetenta si sabotaj economic
Stiri Oradea

Autostrada Transilvania, o adevarata telenovela, intre incompetenta si sabotaj economic

Un nou exemplu de incompetenta crasa sau sabotaj economic, oferit de reprezentantii CNAIR, din telenovela Autostrazii Transilvania s-a petrecut de curand cu lotul 2 al Autostrăzii A3 Suplacu de Barcău-Borș (28,55 km între Chiribiș și Biharia), sustine API

Licitația a fost lansată pe 23.08.2017, ofertele au fost depuse în 19.02.2018, iar câștigătorul (Trameco, parte din grupul Selina) a fost anunțat oficial în 02.10.2018, la mai bine de un an de la startul procedurii. Dar imediat cei de la Strabag au contestat. 

In data de 15 ianurie, Curtea de Apel București le-a dat dreptate, obligând CNAIR să reevalueze ofertele! Din decizia definitivă a instanței, aflăm cu stupoare că în 8 luni de evaluare, echipa responsabilă din CNAIR a făcut o treabă execrabilă și greșelile ei amână cu luni întregi semnarea contractului!“, anunta Asociatia Pro Infrastructura pe pagina lor de facebook.

Astfel, CNAIR nu a cerut câștigătorului să justifice prețurile ofertei pentru aproape nicio categorie de lucrări (terasamente, poduri, pasaje, viaducte, protecția mediului, asfalt). Principalii candidați nu au inclus prețul aferent schimbării asfaltului pe perioada de garanție. În plus, câștigătorul a pus în documentație aceiași experți prezentați și în alte contracte paralele.

Un alt exemplu de licitatie dezastruoasa este tot pentru lotul 2 al Autostrăzii A3 Suplacu de Barcău-Borș, respectiv primul tronson, adica cei 26,35 km între Suplacu de Barcău și Chiribiș.

Și aici avem o telenovelă similară: licitație lansată în 23.08.2017, cinci oferte depuse în 19.02.2018, iar câștigătorul (tot Trameco, parte din grupul Selina) desemnat în decembrie 2018 a fost ofertantul de pe locul 2, primul fiind descalificat. Asocierea româno-croată (Construcții SA-Hidroelektra Niskogradnja) de pe primul loc a atacat la CNSC (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) și de curând a venit decizia: contestatarul are dreptate, CNAIR este obligată să îi reevalueze oferta, iar rezultatul procedurii este anulat. Desigur, hotărârea CNSC poate fi (și cel mai probabil va fi) atacată mai departe în instanță! Rezultatul? Luni întregi de întârzieri fiindcă echipa responsabilă din CNAIR nu a fost în stare să facă o treabă de calitate din prima“, arata API intr-un comunicat.

Una peste alta ungurii vor ajunge cu autostrada lor, la granița noastră, cel mai probabil în primul trimestru al anului viitor. Noi nu reușim nici măcar să evaluăm corect câteva oferte. Să nu uităm că sectorul Suplacu de Barcău-Borș a fost început în 2007 și a fost reziliat de două ori (contractele cu Bechtel, respectiv Corsan-Corviam).

Si atunci ne intrebam, pe buna dreptate, este vorba doar de incompetenta sau e un sabotaj economic al celor ce conduc Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Foto: API

loading...