STUDIU: Trei din patru părinți cred că este important ca profesorul sa aleaga manualul de predare elevilor
Diverse

STUDIU: Trei din patru părinți cred că este important ca profesorul sa aleaga manualul de predare elevilor

7 din 10 părinți consideră că manualele alternative îi ajută pe copii, iar 78% cred că manualele alternative au un conținut satisfăcător sau foarte satisfăcător, relevă studiul iVox “Rolul manualelor alternative în educația copiilor”. Trei din patru părinți au afirmat că ei consideră important ca profesorul să aleagă manualul pe baza căruia predă elevilor.

Părinții au o atitudine favorabilă față de manualele alternative. 8 din 10 respondenți la studiul “Rolul manualelor alternative în educația copiilor” consideră că acestea completează informația existentă în manualele tradiționale și oferă o modalitate diferită de învățare. Potrivit studiului amintit, 8 din 10 părinți sunt la curent cu dezbaterea privind revenirea la un singur manual pentru fiecare disciplină, în fiecare an de studiu din învățământul preuniversitar.

Manuale alternative

Cu privire la rolul manualelor alternative, 40% din respondenți au declarat că acestea selectează permisiv conținutul programei, iar profesorul și elevul au spațiu de creație. 32% dintre respondenți au precizat că informațiile din manualele alternative prezintă posibilitatea interpretării deschise, 27% din părinți consideră că acestea oferă un mod de învățare care presupune înțelegerea și explicarea, iar 255 au afirmat că informațiile din manualele alternative sunt un mijloc pentru formarea unor competențe, valori și atitudini.

Manuale alternative

Rezultatele acestui studiu ne arată clar care este de fapt poziția părinților față de eliminarea manualelor alternative. Majoritatea părinților, chiar dacă este ignorată de autorități,  apreciază că manualele alternative reprezintă un instrument esențial pentru educarea copiilor lor. Considerăm că aceste date trebuie luate în calcul acum, când autoritățile se pregătesc să instituie Editura Unică și Manualul Unic. Se dovedește astfel că recenta declarație a ministrului Liviu Pop, potrivit căreia <<elevii au învins>> odată cu apariția Editurii Unice, este neadevărată. Părinții cred că această măsură amenință viitorul copiilor lor, iar Ministerul Educației Naționale trebuie să țină cont de acest lucru, mai ales că, până acum, nici un oficial nu a adus vreo dovadă că manualul unic ar îmbunătăți sistemul românesc de învățământ”, declară Polixeniu Anghel, director executiv al Uniunii Editorilor din Romania.

41% dintre respondenți consideră că editarea tuturor manualelor de către o singură editură nu va rezolva problemele din educația românească. Vorbind despre reformele din educația pre-universitară din ultimii ani, 45% dintre respondenți consideră că acestea au înrăutățit situația, 22.64% consideră că implementarea lor a fost deficitară, în timp ce 18% dintre respondenți cred că aceste reforme sunt inexistente.

Studiul ”Rolul manualelor alternative în educația copiilor” a fost realizat pentru Uniunea Editorilor din România (UER) în perioada 17 – 24 octombrie 2017 pe un eșantion de 1.214 respondenți

Citeste stirile offline, oriunde si oricand! Descarca GRATUIT aplicatia infoOradea din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.

loading...