Reprezentanti ai industriei turismului: Incomingul trebuie sa devina un motor al economiei romanesti
Turism

Reprezentanti ai industriei turismului: Incomingul trebuie sa devina un motor al economiei romanesti

Reprezentanții celor mai importante instituții şi organizaţii din turismul românesc au decis, la unison, că turismul de incoming trebuie să devină un motor economic al României, ca parte a strategiei de dezvoltare pe termen mediu și lung a țării noastre, iar măsurile de revigorare a turismului sunt necesare atât din partea instituțiilor statului implicate, cât și din partea operatorilor economici. Această concluzie generală, alături de altele cu aplicabilitate imediată, a fost luată în cadrul celei de-a cinea ediții a Romanian Travel Forum, organizată de Innovation Travel, în parteneriat cu Incoming Romania Association și Consulatul Onorific al Republicii Bulgaria la Ploiești, în data de 15 martie 2017, desfășurată în cadrul sofisticatului Le Château – Castelul din Inima Capitalei, cel mai complex centru dedicat evenimentelor – MICE (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions).

            Această ediție este prima regională a “Romanian Travel Forum”, după ce primele patru au avut caracter național și au reunit profesioniști din turism și reprezentanții mass-media din România. La ediția desfășurată la Le Château au luat parte reprezentanți și înalți oficiali din Bulgaria și Republica Moldova, o confirmare a faptului că turismul modern trebuie să se bazeze, în primul rând, pe un parteneriat interstatal, pentru a putea oferi servicii și pachete turistice regionale, perfect integrate în contextul actual.

            Lucrările Forumului au fost deschise de Ministrul Turismului, Mircea-Titus Dobre. Printre speakeri s-au numărat nume importante din industria turismului, precum Alin Burcea, preşedinte ANAT (Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism) şi CEO Paralela 45, Liviu Moraru, secretar general ANAT, Florin Jianu, fost ministru al IMM-urilor şi Antreprenoriatului şi antreprenor, Anca Nedea, fost secretar de stat al Autorităţii Naţionale pentru Turism, Călin Ile, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România (FIHR) şi director general Ibis România, Gulen Hashmi, directorul general al hotelului Tempo din Bucureşti, Rosen Rusev, consulul onorific al Bulgariei la Ploieşti, Ştefan Baciu, preşedintele Clubului Presei de Turism – FIJET România, Dan Anghelescu, secretar general al Clubului Presei de Turism – FIJET Romania şi director general La Piovra Turista, Ovidiu Tudor, preşedintele Asociaţiei Incoming Romania, Sorin-Alexandru Ionescu, Fivestar Hospitality and Leisure Consulting etc.

Romania Travel Forum

        Specialistii în turism şi-au lansat programele pentru atragerea de turişti în acest an, respectiv lansarea produselor dedicate Marii Uniri, care va fi aniversată anul viitor, lansarea de obiective turistice noi, tururi interregionale, dar şi lansarea unei aplicaţii care va descrie 1000 de obiective cultural-turistice, disponibilă în 10 limbi internaţionale.

ANAT şi Ministerul Turismului vor organiza un Târg de Incoming

Alin Burcea, preşedintele ANAT, “Incomingul este privit de Ministerul Turismului drept viitorul turismului în România! Punem în prim plan problemele legate de vize precum şi de promovare a României în străinătate. Pentru China, Iran şi ţările arabe, România acordă foarte greu vize. Bulgarii le oferă imediat, noi îi ţinem 60 de zile. Legat de promovare, anul trecut, Ministerul Turismului a avut un buget de promovare de doar 2 milioane de euro, care a ajuns numai pentru târguri. Acum, avem deocamdată 5 milioane de euro. Trebuie să identificăm două ţări ţintă, pentru care să facem spoturi şi bannere, promovare media. Ele ar putea fi China şi Rusia.

Alin Burcea a anunţat, în premieră, la Romanian Travel Forum, că în primăvara anului 2018, ANAT va organiza un Târg de Incoming în România. “Pentru început, dorim să avem măcar 150 de invitaţi străini, agenţii de turism şi jurnalişti, cărora să li se plătească totul, în urma unui parteneriat între ANAT şi Ministerul Turismului. Vom introduce, în premieră, în România, conceptul de Hosted Buyers – profesionişti din turism invitaţi de ţara care doreşte să se promoveze”, a adăugat Alin Burcea.

Ministrului Turismului, Mircea Titus Dobre, susține că Legea impozitului specific va beneficia şi de norme metodologice. Acesta a adăugat că a semnat ordinul, iar până la sfârşitul acestei săptămâni ar trebui semnat şi de ministrul Finanţelor. Legea care se va aplica în turism şi alimentaţie publică va avantaja complexurile hoteliere, dar şi hotelurile, pensiunile sau restaurantele situate în zonele limitrofe ale oraşelor şi va determina impozitul specific prin însumarea impozitului stabilit pentru fiecare activitate desfăşurată.

Asociaţia Incoming Romania: Companiile aeriene româneşti pot susţine incomingul, creând şi beneficiind de un trafic de turişti străini spre România

Ovidiu Tudor, preşedintele Asociaţiei Incoming Romania (AIR), a punctat principalele probleme cu care se confruntă incoming-ul românesc. În primul rând,incomingul trebuie definit ca export de servicii. Este necesară susţinerea incomingului de către autorităţile locale şi centrale , prin politici de fiscalitate adecvată şi facilităţi precum prime de incoming/export. Dezvoltarea incomingului românesc se poate face doar prin implicarea tuturor actorilor: autorităţi, asociaţii profesionale, agenţi economici, asociaţii de promovare.

Eficientizarea promovării României  ca destinaţie turistică de interes internaţional se poate realiza prin utlizarea brandului de ţară existent, prin aplicarea planurilor de marketing realizate la nivel naţional, prin implementarea conceptelor de management al destinatiei, la nivel local şi naţional. Este necesară organizarea ghizilor în Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Ghizi pt a-şi apăra şi susţine drepturile. De asemenea, este importantă înfiinţarea poliţiei turistice pentru protecţia turismului şi a turiştilor în România. Companiile aeriene româneşti pot susţine incomingul, creând şi beneficiind de un trafic de turişti străini spre România. 

Romania Travel Forum Bucuresti

Ciprian Slemco, ghid de turism şi membru AIR, susţine că, din păcate, România este încă destinaţie ieftină. La ora actual, în România sunt 6.500 de ghizi atestaţi, din care 10% sunt activi.

Anca Nedea, antreprenor şi fost preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Turism, subliniază că nu poţi face marketing fără o strategie în turism, iar un brand are nevoie de instrumente de promovare.

Călin Ile, preşedintele FIHR: Primul blocaj în calea incomingului este forţa de muncă

Potrivit lui Călin Ile, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România (FIHR), iulie şi august nu mai sunt luni low season în Bucureşti de mai mulţi ani, Capitala atrăgând şi turişti de leisure.

Acesta subliniază că primul blocaj în calea incomingului este forţa de muncă.

Dan Anghelescu: Bucureştiul este una dintre cele mai frumoase capitale europene, cu peste 1.000 de obiective cultural-turistice 

Dan Anghelescu, secretarul general al Clubului Presei de Turism – FIJET România şi director general La Piovra Turista, este de părere că Bucureştiul este una dintre cele mai frumoase capitale europene, cu peste 1.000 de obiective cultural-turistice, o metropolă cu viaţă non stop, cu artă, arhitectură (de la medievală până la comunistă), cultură, viaţă de noapte, evenimente. Aici te poți simți foarte bine cu numai 40 euro/zi – cazare apartament regim hotelier  3* de la 25 euro/ noapte, prânz 4 euro, transport metrou  1 euro, cină 6 euro, bere 4 euro (3 pahare).

Republica Moldova va înființa un Birou Național de Convenții

Alin Pătru, membru al consiliului de administrație al Asociației Naționale pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM) a urmărit prin prezentarea de la Romanian Travel Forum conștientizarea și depășirea clișeelor pe care un număr important de parteneri profesioniști sau potențiali turiști din România le au față de oferta turistică a statului vecin. Au fost evidențiate ofertele turistice de peste Prut și din stânga Nistrului, cu accentuarea dezvoltării turismului de evenimente. Moldova va înființa un Birou Național de Convenții, distinct de Centrul de Informare Turistică ce se va deschide la Chișinău. Participanții români au fost invitați să se înscrie la Festivalul European de Turism și Strategie, eveniment internațional de prestigiu, care va avea loc la Chișinău în perioada 31 mai – 3 iunie 2017.

“Am fost foarte impresionată de căldura și deschiderea cu care colegii din România au primit prezentarea noastră despre prima ediție a Festivalului Underland, desfășurat anul acesta pe străzile subterane de la Cricova. Pentru echipa Underland aceasta este o confirmare că scopul nostru, acela de a genera trafic turistic prin evenimente culturale, este unul care are susținerea profesioniștilor din România. Îi așteptăm cu drag alături de turiștii lor la proiectele noastre”, a declarat Alexandra Zemtsovskaya, de la agentia PRofile.

România şi Bulgaria se pot promova împreună

Potrivit lui Rosen Rusev, consulul onorific al Bulgariei la Ploieşti, interconectarea circuitelor culturale românești cu cele existente în întreaga regiune balcanică, turismul dunărean de croaziere, turismul rural românesc conectat cu cel din statele vecine Bulgaria, Moldova, Serbia și mergând cu trasee până în Grecia de Nord, nu în ultimul rând turismul religios în aceste țări, toate majoritar ortodoxe, sunt elementele unui viitor previzibil avantajos pentru operatorii noștri de turism.

„Deși țările Uniunii Europene s-au obișnuit să ia cele două țări “la pachet”, comunitățile noastre de afaceri încă ezită când se lansează în proiecte trans-dunărene, fie ele în turism sau în orice alte industrii conexe. Pornind de la faptul că ministerele de profil ale ambelor țări au proiecte ambițioase de promovare externă pe piețe terțe, aș menționa că personal consider deosebit de importantă abordarea împreună a acestor piețe, de către Dumneavoastră, profesioniștii, în special pentru turiștii provenind din Extremul Orient, țările Pacificului de Vest și, de ce nu, chiar SUA și Canada. Pachetele regionale nu numai că ar fi deosebit de atractive pentru acești turiști, dar ar mări coeziunea companiilor de turism din regiunea noastră și le-ar spori competitivitatea pe piețele globale”, a subliniat Rosen Rusev.

Premiile Romanian Travel Forum

În cadrul Romanian Travel Forum au fost decernate 5 premii pentru investiţii în turism. 

  • Mohammad Murad – Investitorul anului in turism
  • Hotelul Mera (Venus) – Hotelul All Inclusive al anului
  • Nuşa Chiriac (proprietar Hotelul Roman Plaza şi Hanu Ancuţei) – Promovarea eficientă a judeţului Neamţ
  • Hotelul Privo (Târgu Mureş) – Cel mai inovativ hotel
  • Societatea Bacolux – Promovarea staţiunii Băile Herculane 

Următoarea ediţie a Romanian Travel Forum va avea loc la sfârşitul lunii septembrie – începutul lunii octombrie, în Bucureşti.