Primul oras din Romania care are o strategie privind parcarile.
Stiri Oradea

Primul oras din Romania care are o strategie privind parcarile.

Intr-o conferinta de presa, sustinuta saptamana aceasta, Primarul Ilie Bolojan a vorbit desre strategia privind parcarile din municipiul Oradea.

Astfel, in vederea unei mai bune reglementări a mobilităţii urbane, în condiţiile creşterii numărului de maşini şi necesităţii găsirii de soluţii pentru problema parcărilor, executivul a elaborat un document intitulat „Strategie privind parcările din municipiul Oradea”, care a fost alcătuit în baza celor mai bune practici din oraşele europene. Această strategie ţine cont atât de cererea de locuri de parcare, cât şi de necesitatea extinderii suprafeţelor destinate pietonilor şi bicicliştilor. „Politica de administrare a parcărilor va urmări crearea unui echilibru între cererea de locuri de parcare şi ofertă. Se va urmări prevenirea unei situaţii de creştere excedentară a solicitării de locuri de parcare şi, pe de altă parte, aplicarea unor măsuri pentru a creşte numărul de vizitatori în centrul oraşului”, se arată în documentul elaborat de Primăria Oradea.

Componenta pietonală va deveni tot mai importantă, practic vom reda centrul oamenilor”, a afirmat Ilie Bolojan, arătând că o bună parte a zonei centrale va deveni pietonală, vor fi lărgite trotuarele, se vor amenaja piaţete publice, se vor crea piste de biciclete iar viteza de circulaţie a maşinilor în zona centrală va fi limitată la 30 km/h.

De asemenea, vor fi redefinite standardele de parcare, astfel ca, pe măsură ce vor fi create parcări în afara carosabilului, să se reducă numărul maşinilor parcate pe carosabil în centrul istoric. Documentul prevede atât soluţii pentru parcarea de scurtă durată, favorizarea parcării pentru rezidenţi şi cumpărători, cât şi taxarea diferenţiată în funcţie de locaţie şi timp. Toate activităţile prin care se instituie taxe de parcare şi se aplică amenzi pentru parcarea ilegală urmăresc reducerea cererii de locuri de parcare şi a numărului de călătorii cu maşina personală în centrul oraşului şi, implicit, reducerea frecvenţei blocajelor în trafic.

Ţinta noastră este ca până în 2020, 75% din maşinile care parchează în Oradea să parcheze corect. Scopul nu este să-i amendăm pe oameni, ci ca aceste reglementări să fie aplicate în mod eficient”, a spus primarul Ilie Bolojan. Strategia urmează să fie publicată şi să intre în dezbatere publică.