OTL: În 2017, începe extinderea liniilor de tramvai spre Universitate
Informatii utile

OTL: În 2017, începe extinderea liniilor de tramvai spre Universitate

Directorul OTL Csuzi Istvan, împreună cu directorul economic Romeo Nica şi directorul tehnic Pop Viorel Mircea au susţinut azi, 12 ianuarie 2017, o conferinţă de presă de bilanţ, în care au prezentat  activitatea companiei de transport atât din punct de vedere economic, cât şi tehnic pe anul 2016, dar şi obiectivele OTL pentru anul 2017.

Anul 2016 a fost pentru OTL unul de stabilitate şi echilibru

„Nu putem spune că anul 2016 a fost un an deosebit de bun pentru OTL, dar nici un an foarte rău nu a fost. Din punct de vedere economic, putem spune că anul 2016 a fost un an de stabilitate şi echilibru”, a spus Csuzi Istvan, directorul OTL.

Directorul tehnic OTL, Pop Viorel Mircea, a precizat că în anul 2016 s-a revenit la cursele existente, astfel încât şi tramvaiele şi autobuzele şi-au reluat traseele anterioare, având în vedere că lucrările edilitare (canalizare, termoficare etc) s-au încheiat la foarte multe străzi din municipiu. Totodată, în Parcul Industrial au fost introduse două trasee noi.

„În ceea ce priveşte numărul curselor, au fost realizate cu 40.000 de curse în plus faţă de anul 2015, raportat la un consum mai mic de carburant. Traseele urbane şi metropolitane au fost realizate într-un procent de 100%. Într-adevăr, au existat unele probleme în această iarnă, din cauza ruperii unor cabluri aparţinând firmei DIGI, care au afectat temporar circulaţia tramvaielor, dar problemele au fost remediate”, a spus dl. Pop Viorel Mircea.

Vânzarea de bilete şi abonamente a crescut

Directorul economic Romeo Nica a prezentat situaţia vânzării biletelor şi abonamentelor OTL.

„Am înregistrat o creştere cu 3% la abonamentele întregi şi la abonamentele pe hârtie, la elevi creşterea a fost de 8%, iar la abonamentele făcute de studenţi s-a înregistrat acelaşi nivel ca cel din anul precedent. În ceea ce vânzarea biletelor de călătorie prin SMS, s-a realizat un grafic pe ultimii trei ani: 2014-2015-2016, care arată o creştere cu 146%. De fapt s-au dublat de două ori şi jumătate vânzările prin SMS, deoarece populaţia a ajuns să înţeleagă utilitatea folosirii noii tehnologii. Pentru 2017 nu avem în plan majorarea tarifelor şi pe această ideea este creat şi bugetul pe anul 2017. Ne dorim să introducem biletul de călătorie de 60 de minute, valabil atât pe tramvai cât şi pe autobuz. Totodată, mai avem în vedere găsirea unui sistem de fidelizare a clienţilor: este vorba de o facilitate pecuniară, pentru că avem o categorie de clienţi care ciculă cu OTL zi de zi”, a spus directorul Romeo Nica.

OTL a devenit o companie de transport model de bună practică. „Reprezentanţii administraţiilor locale din mai multe oraşe din România au venit la Oradea, pentru că OTL a ajuns un exemplu de bună practică atât în ceea ce priveşte laboratorul de mecatronică dotat în conformitate cu ultima tehnologie, cât şi în ceea ce priveşte managementul traficului prin GPS, implementarea sistemului de achiziţie a biletelor prin SMS, dar şi în ce priveşte mentenanţa tramvaielor”, a încheiat directorul OTL, Csuzi Istvan.

În 2017, începe extinderea liniilor de tramvai spre Universitate

Unul dintre principalele obiective ale OTL pentru anul 2017 este începerea proiectului de extindere a liniei de tramvai cu 7-8 km, începând de pe Calea Aradului, prin spatele magazinelor Jumbo şi Auchan, continuând pe lângă Universitate, Pod Regan, urcând apoi pe str. Atelierelor spre depou. Primele şine noi vor acoperi bucla de circulaţie dintre B-dul Decebal şi Calea Aradului.

„Extinderea liniilor de tramvai se va face prin Programul Operaţional Regional (POR). Având în vedere că OTL ca şi companie de transport nu este eligibilă, Primăria Oradea este cea care va derula acest proiect”, a spus directorul Csuzi Istvan.

Celălalt obiectiv important este realizarea unui prototip de tramvai Tatra modernizat.  În acest moment, OTL dispune de 43 de tramvaie Tatra.

„Realizarea acestui prototip este importantă, deoarece pe fonduri europene nu există capacitatea financiară de a schimba întreaga garnitură de tramvaie din Oradea. Pentru realizarea acestui prototip există un protocol de colaborare cu marii producători de tramvaie din România. Acest prototip de tramvai Tatra modernizat presupune aducerea unei serii de îmbunătăţiri la tramvaiele Tatra existente, cum ar fi: schimbarea tracţiunii, schimbarea caroseriei, a geamurilor, a scaunelor etc. Prin această modernizare, durata de viaţă a acestor tramvaie va creşte cu cel puţin 15 ani”, a completat directorul Csuzi Istvan.

Reţeaua actuală de tramvaie OTL are o lungime de 38,9 km, iar cea de autobuze de peste 200 km.

Citeste si: Planul de mobilitate urbana durabila al Oradiei prevede intervenţii majore asupra infrastructurii de circulaţie

Citeste stirile offline, oriunde si oricand! Descarca GRATUIT aplicatia infoOradea din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.

loading...