Oradea Summer Film va debuta cu Filmul „Doar o rasuflare”, regizat de oradeanca Monica Lazurean
Evenimente

Oradea Summer Film va debuta cu Filmul „Doar o rasuflare”, regizat de oradeanca Monica Lazurean

Afis-Oradea-Summer-FilmOradea Summer Film 2017 va debuta cu Caravana ArtHouse. Filmele prezentate în cadrul Caravanei ArtHouse au avut parte de un parcurs festivalier în cadrul celor mai prestigioase festivaluri de film din lume și sunt proiectate în premieră în Oradea.

Cele patru filme sunt de origine europeană (Olanda, România și Slovacia) și eurasiatică (Georgia). Ele dilatează granița dintre documentar și ficțiune și au o abordare plină de candoare față de condiția umană.

Acest eveniment oferă o alternativă spectatorilor orădeni, deoarece filmele, în ciuda calităților extraordinare sunt inaccesibile publicului larg.

Filmul de deschidere „Doar o răsuflare” este regizat de orădeanca Monica Lăzurean-Gorgan, producătoare și regizoare de film stabilită în București. Este produs cu sprijinul HBO Europa. Filmul a avut premiera mondială la Festivalul ‘Vision du Reel’ din Elveția, mai apoi câștigând premii internaționale la Sarajevo (Bosnia și Herțegovina), Let’s Cee (Austria) și naționale la Astra, Gopo și DocuArt. Filmul a fost prezentat în Rusia, SUA, Lituania, Austria, Croația, Franța, Italia, Belgia, Estonia.

Citeste si: Program Oradea Summer Film 2017 – Cetatea Oradea – 4-27 august

Regizoarea va fi prezentă la proiecția din 4 august 2017, în Șanțul Cetății, unde spectatorii îi pot adresa întrebări în cadrul unei sesiuni de întrebări și răspunsuri.

Doar o răsuflare’  (România, 2016) explorează natura profund contradictorie a iubirii în viața de familie. Filmul devine martorul a șapte ani din viața familei Sicrea care locuiește într-un sat din România, surprinzând in imagini picturale încercările prin care trec Dobrin, Lia, soția lui și cei trei copii. Dobrin așteaptă să se întâmple o minune care să o facă pe Denisa, fiica lui cea mică, să se ridice din scaunul cu rotile și să poată merge. Pe măsură ce copii devin adulți sub ochii noștri, vedem cum relația sa apropiată cu Dumnezeu afectează relațiile din familie.

Prezentat în 140 de țări, în premieră în România, ‘The machine which makes everything disappear’ (Georgia, Germania, 2012) este un experiment cinematografic, care documentează un casting lansat de regizoarea georgiană, la care sunt chemați tineri între 15 și 23 de ani care trăiesc în Georgia. Acest anunț atrage un număr mare de tineri, unii interesați să fie actori, alții doar din dorința de a fi ascultați. O radiografie extraordinară a Georgiei post-război, filmul folosește acest mod inedit pentru a atrage oameni simpli, non-actori care vor să fie filmați pentru că ei însăși consideră că poveștile lor pot constitui subiectul unui film. Confesiunile acestora creează un mozaic de povești despre dragoste, război, vise și familie.

O capodoperă a cinematografiei Europene, ‘Pictures of the Old World’ (Cehoslovacia, 1972) a fost cenzurat timp de 17 ani, chiar dacă acest eseu vizual nu are pretenții de a fi un film politic sau social. La periferia unui oraș slovac din Munții Tatra, personaje aflate la finalul vieții  destăinuie un existențialism radical, care aduce la suprafață profunzimea radiantă a unor oameni simpli.

În filmul ‘Matthew’s Laws’ (Olanda, 2012) regizorul Marc Schmidt își filmează prietenul din copilărie, Matthew, care suferind de autism, încearcă cu disperare să facă ordine în haosul creat de boală. Urmărite îndeaproape, în intimitate, confruntările explozive ale lui Matei cu lumea exterioară sunt alternate cu observații stilizate și confesiuni personale. Pas cu pas, filmul ne dezvăluie modul complex în care Matthew gândește și lasă să se întrevadă eventualele consecințe catastrofice pe care boala le poate avea în cele din urmă pentru el.

Citeste stirile offline, oriunde si oricand! Descarca GRATUIT aplicatia infoOradea din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.

loading...