Montarea plăcuțelor cu număr administrativ, in Oradea, este obligatorie. Vezi ce trebuie sa faceti
Informatii utile

Montarea plăcuțelor cu număr administrativ, in Oradea, este obligatorie. Vezi ce trebuie sa faceti

Pentru identificarea facilă și corectă a imobilelor din municipiul Oradea și actualizarea informațiilor necesare pentru banca de date urbane se impune luarea unor măsuri pentru montarea numerelor administrative pe imobilele.

Astfel, prin Hotărârea Consiliului Local Oradea nr. 62/26.01.2017, s-a stabilit obligativitatea montării numerelor administrative pe toate imobilele orașului:

,,Art.2. Numărul administrativ poate fi aplicat sub formă de plăcuță sau cifre și litere în relief. Dimensiunile, forma geometrică și conținutul plăcuțelor, respectiv dimensiunea cifrelor și literelor sunt cele din Anexa 1 la prezenta Hotărâre.

Art.3. Plăcuțele cu numărul administrativ și respectiv cele cu denumirea străzii, care nu sunt deteriorate și corespund din punct de vedere al dimensiunilor, formei și conținutului cu modele din Anexa 1 la prezenta hotărâre se mențin pe amplasament.

Art.4. Amplasarea plăcuțelor cu numărul administrativ se va face astfel:

  • în cazul caselor individuale/cuplate și în cazul locuințelor din casele colective – dimensiunile maxime ale plăcuței vor fi de 20×20 cm, ia ramplasarea, de regulă, în dreapta intrării principale, la o înălțime convenabilă: 1,8 – 2 metri de la nivelul trotuarului;
  • în cazul blocurilor de locuințe – deasupra intrării principale, la fiecare scară, conform anexei;
  • în cazul parcelelor fără costrucții – pe unul dintre stâlpii împrejmuirii de la frontul străzii;
  • în cazul apartamentelor, într-o casă colectivă, numărul apartamentului va fi amplasat pe intrarea principală în apartament.

Vă facem cunoscut faptul că, în situația în care nu este stabilită nomenclatura stradală corectă pentru imobilul dvs., afișarea numărului administrativ se va face în urma solicitării de către persoanele interesate a unui certificat de nomenclatură stradală, care se va emite în regim de urgență (max. 2 zile) de către Primăria Oradea. Pentru aceasta cetățenii trebuie să depună o cerere, însoțită de următoarele documente:

  • Copia actului de identitate sau a CUI-ului în cazul agenților economici;
  • Copie după extrasul de Carte Funciară; în cazul blocurilor de locuințe este necesară Coala Funciară Colectivă a blocului;
  • Plan de amplasament, topografic sau cadastral; acest act nu este necesar pentru blocurile de locuințe;
  • Dovada achitării taxei de 10 lei.

În această perioadă, Poliția Locală îi va înștiința prin poștă pe cei care nu au numere administrative privind obligația de a le monta până la data de 31 iulie. În situația în care nu se respectă această obligativitate, începând cu luna august 2017 se vor face verificări de către Poliția Locală, urmând să se aplice sancțiuni contravenționale, cu valori cuprinse între 100 de lei pentru apartamente și până la 400 de lei pentru clădirile colective.

Această decizie a Consiliului Local a fost luată în vederea identificării cu ușurință a imobilelor, prioritate necesară în acțiunile de salvare a vieții oamenilor aflați în situații de urgență, de către echipaje ale ambulanței, SMURD, pompieri etc.

Citeste stirile offline, oriunde si oricand! Descarca GRATUIT aplicatia infoOradea din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.

loading...