Incep sa se miste lucrurile la Autostrada Transilvania (A3) (FOTO)
Informatii utile

Incep sa se miste lucrurile la Autostrada Transilvania (A3) (FOTO)

Una dintre telenovelele infrastructurii românești, o rușine națională începută în 2013, se apropie de un deznodământ. În sfârșit încep lucrările la podul Gilău peste Someș, un ciot de 800 de metri de autostradă care trebuie să lege A3 Gilău-Câmpia Turzii de „muzeul” A3 Gilău-Nădășelu. În cursul zilei de ieri s-a dat ordinul de începere și s-a predat amplasamentul către constructor (Tirrena Scavi), astfel că acesta se poate apuca de treabă, anunta Asociația Pro Infrastructură.

Conform acesteia, termenul de finalizare, pentru aceasta portiune de 800 de m de autostrada, este 27 august 2018, insa acest termen nu este cert, avand in vedere birocratia dar si diverse probleme care pot aparea pe parcurs, cum ar fi vremea sau alte intarzieri.

Sectiune A3 Gilau - Nadaselu
Foto: Asociația Pro Infrastructură

Insa, o data cu finalizarea acestui tronson va fi facuta legatura cu portiunea Gilau-Nadaselu, un tronson de 8,7 km, care este aproape terminat, are termen de finalizare, octombrie 2017, iar astfel putem spune ca Autostrada Transilvania va avea un nou tronson  de autostrada gata.

De asemenea, C.N.A.I.R. S.A, anunta in data de 23 octombrie, ca a finalizat procesul de elaborare a documentațiilor de atribuire și a transmis spre validare la ANAP urmatoarele proceduri:

1. Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700-km 25+500) și Subsecțiunea 3B1: Topa Mică – Zimbor (km 0+000 – km 13+260). Precizăm faptul că Subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700-km 25+500) va avea o lungime de 16,80 km, iar Subsecțiunea 3B1: Topa Mică – Zimbor (km 0+000 – km 13+260) va avea o lungime de 13,26 km. 

2. Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B2: Zimbor – Poarta Sălajului (km 13+260 – km 25+500). Precizăm că Subsecțiunea 3B2: Zimbor – Poarta Sălajului (km 13+260 – km 25+500) va avea o lungime de 12,24 km.

3. Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Sectiunea 3B: Mihaiesti – Suplacu de Barcău, Subsectiunea 3B5: Nușfalău – Suplacu de Barcău (km 66+500 – km 80+054.044). Menționăm că Subsecțiunea 3B5: Nușfalău – Suplacu de Barcău (km 66+500 – km 80+054.044) va avea o lungime de 13,554 km.

Ne aducem aminte ca, intr-o vizita la Oradea, Ministrul Transporturilor, la acea vreme Razvan Cuc, anunta ca proiectul autostrăzii Suplacu de Barcău-Borș va fi împărțit în trei sectoare, care se vor licita separat, pentru a se evita atribuirea lucrării către „un constructor neserios” și a adăugat că, până la finele anului 2020, se va putea circula pe autostradă între Oradea și Cluj.

Viaduct Suplacu de Barcau Autostrada Transilvania

Astfel, in septembrie 2017, proiectul pentru Autostrada Transilvania (A3), sectiunea Suplacu de Barcau-Bors a fost scos la licitatie, iar termenul limita pentru primirea ofertelor este 20.11.2017.

Din pacate, din Autostrada Transilvaia (A3), in 2018 vom avea finalizati doar 9,5 km, iar daca previziunile fostului ministru, Razvan Cuc se vor adeveri, vom putea circula intre Oradea si Cluj, pe autostrada, undeva prin 2022, numai daca portiunea Bors-Suplacu de Barcau va fi finalizata in 2020, asa cum este prevazut.

Ne găsiți și pe Google News