Guvernul Ciolos ajuta Oradea. Situatia Drumului Expres a fost deblocata, iar acesta va fi finalizat
Stiri Oradea

Guvernul Ciolos ajuta Oradea. Situatia Drumului Expres a fost deblocata, iar acesta va fi finalizat

Viceprimarul Mircea Mălan a prezentat în conferinţa de presă de azi, 6 decembrie 2016, unele modificări ale legii, operate de guvern, datorită cărora municipalitatea va putea închiria terenul de la SNCFR unde urmează să se construiască tronsonul lipsă al drumului expres.

Finanţat în cadrul unui proiect transfrontalier, drumul rapid nu a fost finalizat, deoarece Primăria Oradea nu a primit aviz favorabil de la SNCFR pentru porţiunea de teren de 660 m aflată în ampriza SNCFR, neputând să închirieze respectiva suprafaţă de teren pentru a continua lucrările la drumul expres.

Viceprimarul Mircea Mălan a explicat că într-o şedinţă de guvern din luna noiembrie au fost adoptate modificări importante la O.U. nr 83/2016. „Aceste modificări prevăd că în zona de siguranţă a infrastructurii feroviare se interzic construcţiile, lucru precizat şi înainte, însă cu excepţia proiectelor de infrastructură publică, pentru care s-a emis aviz favorabil de către Ministerul Transportului şi care nu pun în pericol siguranţa circulaţiei. Tot noile modificări prevăd că autorităţile publice locale pot închiria fără licitaţie, cu aprobarea Ministerului Transporturilor, astfel de suprafeţe de teren din zona de protecţie feroviară, în vederea realizării unor proiecte de interes public, fără a afecta siguranţa transporturilor”, a spus viceprimarul Mircea Mălan.

În aceste condiţii, drumul expres urmează să fie finalizat până în luna mai a anului 2017.

În încheiere, viceprimarul Mircea Mălan a precizat: ”Vom transmite către SNCFR o adresă, pentru a ne elibera un aviz pentru închirierea terenului. Vă informez de asemenea, că primarul Ilie Bolojan a discutat cu ministrul Transporturilor, care ne-a asigurat că în luna decembrie va fi încheiat contractul de închiriere pentru terenul respectiv”.

Proiectul drumului expres a fost finanţat în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007 – 2013. Lung de 3,5 kilometri, drumul are două benzi de circulaţie şi face legătura cu drumul naţional DN1 spre Cluj-Napoca şi cu DN19 spre Satu Mare, legând podul Mareşal Prezan şi podul Teodor Neş. Rolul drumului expres este de a descongestiona bulevardul Magheru şi de a facilita accesul dinspre zona de deal a Oradiei spre cartierele Rogerius şi Nufărul.

Citeste stirile offline, oriunde si oricand! Descarca GRATUIT aplicatia infoOradea din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.

loading...