Greva OTL: Bolojan: Angajatii OTL au cele mai mari salarii printre companiile administratiei locale
Stiri Oradea

Greva OTL: Bolojan: Angajatii OTL au cele mai mari salarii printre companiile administratiei locale

Primarul Ilie Bolojan a susținut în această după-amiază o conferință de presă privind situația creată de blocarea transportului în Oradea de către angajații OTL, dar și măsurile propuse pentru rezolvarea acestei situații.

”Vreau sa precizez din start ca aceasta miscare este ilegala, ca nu a fost notificata conducerii otl, pentru ca, conform contractului colectiv de munca chiar in conditii de greva, controlata sau necontrolata, are nevoie de asigurarea a ponderii 30% a transportului public, ca oamenii care fac naveta, si elevii care merg la scoala, sa poata sa-si duca viata de zi cu zi. Este o actiune anormala si iresponsabila care nu ajuta orasul Oradea.”, a declarat primarul Ilie Bolojan în deschiderea conferinței de presă.

Citeste siNegocieri esuate la OTL. Greva continua si maine! Ce au cerut grevistii si ce au primit

Primarul Ilie Bolojan cere angajaților OTL să își reînceapă activitatea

Primarul Ilie Bolojan a fost prezent la OTL încă din prima zi de protest, dimineață la prima oră, apoi ieri după-masă, dar și azi să vadă ce se întâmplă și să discute cu angajații OTL, pe care i-a rugat să reînceapă lucrul, pentru că negocierile între reprezentanții sindicatului și ai companiei de transport se pot derula, conform legii, și fără acestă acțiune de forță, care să însemne oprirea totală a lucrului.

Nu am reușit în aceste zile, din păcate, ca dialogând, să îi determin să reînceapă circulația, cu atât mai mult cu cât o parte a angajaților OTL au dorit acest lucru, dar un grup de forță nu a permis practic ieșirea autobuzelor și tramvaielor, blocând astfel ieșirile din baza OTL-ului”, a precizat primarul Ilie Bolojan.

Azi, primarul Ilie Bolojan a avut  noi discuții la compania OTL, în urma cărora s-au luat anumite decizii.

Doresc să  comunic cetățenilor toate datele pe care le am, dar nu înainte de a-mi cere scuze tuturor orădenilor și tuturor care navetează în Oradea, pentru situația în care s-a ajuns și pentru inconvenientele pe care le au. Îmi cer scuze în numele Primăriei Oradea pentru această stare de fapt”, a spus primarul.

Primarul a prezentat cu date și cifre un tablou a ceea ce înseamnă transportul public în Oradea, astfel încât orădeanul să înțeleagă întreaga situație în ansamblul ei.

Există o limită suportabilă a subvențiilor pe care bugetul local o poate oferi OTL

OTL este o companie cu acționariat exclusiv Consiliul Local Oradea, este o companie publică, având o cifră de afaceri anuală. În anul 2016, aceasta cifră era de 9, 5 milioane euro, deci 42,7 milioane lei – din care subvențiile alocate de Consiliul Local Oradea reprezintă aproximativ 50%.

Deci 21,8 milioane lei reprezintă subvenția pe care Primăria Oradea o acordă, inclusiv anul acesta, pentru buna funcționare a OTL. Această subvenție se compune din două sume: o subvenție de exploatare de aprox. 15, 8 milioane lei și o subvenție de tarif pentru subvenționarea abonamentelor elevilor și studenților de 6 milioane de lei. În concluze, municipiul Oradea alocă anual o subvenție cuprinsă între 4 și 5 milioane de euro anual și în plus 500.000 euro pentru partea de investiții.

Prin urmare, oricât ne-am dori, există o limită suportabilă a subvențiilor pe care bugetul local o poate oferi OTL. Având în vedere că bugetul orașului crește anual cu 5 – 7 %, e clar că nu putem aloca subvenții mai mari, decât această creștere pe care o are în mod natural orașul. În plus, câștigurile salariale la OTL sunt în medie cele mai mari din toate companiile la care Consiliul Local este acționar”, a explicat primarul Ilie Bolojan.

Urmează disponibilizări şi optimizarea curselor, după care se pot mări salariile

Pentru a asigura o majorare a fondului de salarii inclusiv o majorare de salarii în cursul lunilor următoare și a anului viitor este nevoie de anumite restructurări de personal”, a arătat primarul.

Cele două categorii de restructurări care se au în vedere sunt disponibilizarea unui număr de aproximativ 25-30 de persoane din personalul neimplicat, precum și optimizarea curselor din oraș. Conform celor discutate la întâlnirea cu conducerea societății, până la sfârșitul săptămânii viitoare echipa tehnică de la OTL trebuie să vină cu o propunere de optimizare a curselor din oraș, care să aibă în vedere menținerea curselor în orele de vârf, în așa fel încât să nu existe probleme în aceste ore, precum și reducerea numărului de curse prin mărirea timpului de la patru minute la cinci minute, de la opt minute la zece minute, în așa fel încât gradul de încărcare în afara orelor de vârf să ajungă la nivel corespunzător. Ca urmare a acestei optimizări, va fi o reducere de personal inclusiv în rândul celor care lucrează pe aceste curse, astfel încât bugetul de salarii care este alocat OTL-ului să poată acoperi o creștere de salarii pe care oamenii și-o doresc. Această creștere poate să fie atât de mare cât își poate permite societatea.

În cazul în care vor fi depuse demisii, indiferent câte vor fi depuse, ele trebuie acceptate, pentru că așa este normal, urmând ca noi să asigurăm o funcționare în limite de avarie a transportului local” a spus primarul Ilie Bolojan, precizând totodată faptul că astfel de acțiuni nu vor fi încurajate nici în viitor, deoarece acestea îi afectează atât pe orădeni, cât și pe cei care lucrează ca navetişti în municipiul Oradea.  Până la finalul săptămânii viitoare se va anunța ce poate oferi OTL-ul angajaților în ceea ce privește mărirea de salariu, însă ponderea acesteia încă nu se poate preciza astăzi.

Citeste stirile offline, oriunde si oricand! Descarca GRATUIT aplicatia infoOradea din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.

loading...