Florica Chereches: PNL a depus o motiune simpla pe educatie
Politica

Florica Chereches: PNL a depus o motiune simpla pe educatie

Deputatul PNL Bihor Florica Cherecheș, Vicepreședinte al Comisiei de învățământ, știință, tineret și sport, a prezentat joi, intr-o conferinta de presa, textul motiunii pe educatie, depusa, in urma cu doua zile, la Senat, de catre senatorii PNL si USR.

In prezentarea facuta, deputatul Florica Chereches a mentionat afirmatiile facute in textul motiunii si anume, lipsa manualelor scolare pentru mai mult de 170.000 de elevi, lipsa autorizatiilor de functionare in scoli, pentru aproape 25.000 de unitati de invatamant, politizarea sistemului de invatamant, eterna amanare a cresterii salariale promisa de PSD in campanie si altele, demascand „apucaturile comuniste”  ale ministrului educatiei.

De asemenea, prin motiunea simpla pe educatie, Florica Chereches a explicat ca, PNL solicita guvernului Tudose, printre altele si demisia ministrului educatiei.

Va redam mai jos, textul motiuniii, asa cum a fost el prezentat in Senat

Moțiunea simplă pe educație ”România fără educație de calitate este o Românie săracă!”

Cum începe anul școlar 2017-2018? Dezastruos! Din acest motiv, PNL și USR au depus în această săptămână o moțiune simplă pe educație.

Am afirmat în textul moțiunii că anul școlar începe:

1. Fără manuale177.000 de elevi din clasa a V-a încep anul școlar fără manuale pe bănci. Programe finalizate târziu, licitații întârziate, dezinteres, toate au condus ca manuale esențiale pentru educarea copiilor si îndrumarea profesorilor să fie absente.  S-a preferat cheltuirea banilor pe inovații precum manualul de sport sau Compendiul pentru clasa a Va. 

2. Fără autorizații de funcționare pentru şcoliDin peste 31.000 de unități de învățământ, doar 6.500 au avize și autorizații. Problema autorizațiilor școlilor nu este una care a apărut peste noapte și nu a putut fi rezolvată. An de an avem aceeași situație. Doar un sfert au autorizații. 

3. Sistemul educațional politizat la maximum După ce a politizat concursurile de inspectori în timpul guvernării Ponta, acum PSD îi schimba politic, fără un temei legal, pe cei care nu au răspuns la ordine. Fiecare inspector are un mandat de patru ani, un contract de management, nimic nu contează!

4. Fără bani pentru salariile profesorilor Este tot mai clar că în campania electorală PSD a promis creșteri salariale fără acoperire! Mai mult decât atât, în acest moment dascălii sunt lăsați la coada majorărilor salariale. Nu li se vor mări salariile cu 25%, cât s-a promis, nu li se vor restitui nici sumele restante și cuvenite în urma unor decizii judecătorești sau a recuperării sporului de doctorat. Prin trecerea contribuțiilor la angajator și raportarea la salariul brut, chiar ministrul muncii a recunoscut că cererea e de fapt de 4%. În medie, fiecare profesor ar trebui să recupereze aproximativ 5.000 de lei, iar sumele nu se regăsesc în legea bugetului de stat pentru anul 2017. Creșterea prețurilor datorate creșterii accizei la carburanți va anihila în cea mai mare parte, creșterile salariale. 

5. Școala este decuplată complet de piața muncii şi se continuă distrugerea învățământului profesionalPentru ca fiecare absolvent al școlii românești să-şi  găsească locul pe piața muncii, trebuie să ne asigurăm că îl ajutăm pe fiecare să aleagă traseul educațional care i se potrivește cel mai bine, în funcție de abilitățile naturale. Orientarea în alegerea unei profesii, trebuie începută în ciclul gimnazial și făcută temeinic, vizându-i atât pe elevi, cât și pe părinții lor și pe profesori.Unul din patru tineri (cu vârsta cuprinsă între 20 şi 24 de ani) nu muncește şi nici nu urmează o facultate. Este vorba 31 de mii de persoane tinere. În timp ce angajatorii se plâng că nu găsesc forță de muncă bine calificată, guvernul PSD se încăpățânează să continue să asigure norme complete pentru toți profesorii din învățământul teoretic, ignorând faptul că în centrul sistemului educațional trebuie să stea elevul și nevoile lui, corelate cu nevoile societății. 

6. Fără profesori calificați în timpul veriiÎn această vară profesorii trebuiau să urmeze cursuri de formare. Cursurile nu s-au ținut, iar școala a început. În plus, aproape 11.000 de dascăli vor profesa în calitate de suplinitori, chiar dacă au luat note între 1.00 şi 6,99, toate acestea în timp ce Masteratul Didactic este

7. Fără investiții pentru modernizarea procesului didactic în universitățiSunt aproape 10 ani de când universitățile nu au beneficiat de investiții pentru aparatura necesară procesului didactic. Se vorbește despre relația strânsă cu mediul socio-economic dar foarte multe dintre laboratoare funcționează cu echipamente vechi, depășite din punct de vedere moral, fără corespondent pe piața muncii. 

8. Lipsa legislației și a procedurilor pentru înființarea de noi școli doctorale sau acreditarea de noi domenii de doctoratUn învățământ universitar de calitate presupune dezvoltarea și consolidarea ciclului III de studii universitare, cel doctoral. Un număr important de cadre didactice și cercetători au obținut abilitarea dar nu pot funcționa ca și conducători de doctorat în instituțiile de unde provin, pentru că în acest moment legislația nu permite nici constituirea de noi școli doctorale și nici acreditarea de noi domenii de doctorat. Dincolo de încercarea de disipare a responsabilității pe această temă (ARACIS, etc.) considerăm că Ministerul Educației Naționale este principalul responsabil în tergiversarea acestei situații. 

As vrea sa demasc si apucaturile comuniste ale ministrului educatiei:

  • – Demiterea printr-un fax trimis într-o vineri seara, a 13 inspectori școlari generali care erau pe post cu concurs. Apoi a numit inspectori școlari generali și inspectori școlari generali adjuncți în 22 de județe, doar pe baza unui CV și a unei scrisori de intenție, trimise la cabinetul lui.
  • – Eliminarea competiției în producerea manualelor școlare și păstrarea Editurii Didactice și Pedagogice, ca unică editură, deși e cea mai slabă și a recunoscut că nu are capacitatea umană și echipamentele necesare pentru a face față competiției. A câștigat în ultimii ani, doar 4% din licitații, dar e a statului, și poate fi controlată ușor.
  • – Amenințarea că profesorii care vor folosi manuale auxiliare, vor fi dați pe mâna organelor de stat autorizate, circulară trimisă tuturor inspectoratelor școlare județene – până la adoptarea procedurilor legale de acreditare și autorizare a  auxiliarelor.

Rectificarea bugetară a redus bugetul și așa mic al educației. Nu se vor aloca fonduri pentru programe care ar duce la scăderea abandonului școlar: programul masa la școală, școală după școală, tichetele pentru grădinita,  internate cu cazare și masă gratuite pentru elevii din mediul rural cuprinși în învățământul profesional dual.PSD a transformat bugetul public doar în bani pentru salarii şi indemnizaţii.

PSD a renunțat la atribuții ale statului precum: asigurarea de infrastructură, sănătate, educație de calitate și bunăstare. Guvernanții au luat bani de la investiții și i-au direcționat exclusiv către salarii, pensii speciale și sporuri. Au tăiat 44% din bani de la Ministerul Transporturilor, deși toți ne plângem că nu avem drumuri și nici măcar o autostradă ca să ajungem dintr-o parte în alta a țării, și 30% de la Ministerul Dezvoltării.  

Rectificarea bugetară este dovada eșecului guvernării PSD-ALDE, calată pe o logică de guvernare primitivă, pe termen scurt. Prețul acestei abordări a guvernării este sacrificarea șanselor de dezvoltare ale României pe termen mediu și lung și îndatorarea generațiilor viitoare. 

 Minciuna este dovedită în mod clar, fără dubiu! Rectificarea bugetară bugetului de stat este una negativă, contrar nenumăratelor „asigurări” ale premierului Tudose și ale ministrului Finanțelor privind o presupusă rectificare pozitivă.  

Este cu totul inexplicabil cum a reușit guvernul PSD-ALDE ceea ce nu a reușit niciun guvern până astăzi: cu cea mai mare creștere economică din UE a României, ajunge la sacrificarea investițiilor pentru plata cheltuielilor sociale (salarii, pensii, ajutoare sociale)

Prin Moțiunea Simplă pe Educație, PNL cere Guvernului Tudose:

1.   Rezolvarea de urgenţă a problemei manualelor şcolare. 

2. Asigurarea tuturor resurselor financiare și legale pentru obținerea autorizațiilor de funcționare a tuturor școlilor; 

3.  Finanţarea corectă a educaţiei româneşti;cu 3% din PIB nu poți face calitate; 

4.  Descentralizarea reală și depolitizarea şcolii româneşti; 

5. Promovarea şi dezvoltarea învăţământului profesional; 

6. Elaborarea unei legislații  şi a unor proceduri coerente pentru înființarea de noi școli doctorale sau acreditarea de noi domenii de doctorat. 

7. Demisia Ministrului Educației.

Florica Cherecheș, Deputat PNLVicepreședinte al Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport

Citeste siAlte articole cu si despre Florica Chereches

Citeste stirile offline, oriunde si oricand! Descarca GRATUIT aplicatia infoOradea din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.

loading...