Deputatul PNL Florica Chereches taxeaza repunerea in functie a directorilor de scoli „repetenti”
Politica

Deputatul PNL Florica Chereches taxeaza repunerea in functie a directorilor de scoli „repetenti”

facturis.ro

Fostele dinastii PSD-iste de la conducerea multor școli, detronate nu în urma unei revoluții, așa cum se întâmpla în istorie prin restaurație, ci în urma unui concurs, au acum oportunitatea de a reveni la conducere, cu ajutorul ordinului emis de noul ministru al Educației. Folosind argumentul că toate școlile din România trebuie să aibă conducere începând cu luni, 9 ianuarie 2017, ministrul Năstase a declarat, sâmbătă 7 ianuarie 2017, că a luat decizia ca persoanele care nu au promovat concursul sau nu s-au prezentat, dar au ocupat anterior functiile respective, să poata fi numite, temporar, în aceste posturi, până la organizarea unui nou concurs. În acest sens, domnul ministru a emis nota 24187 din 6 ianuarie, evident cu substrat politic, care dădea mână liberă Inspectoratelor Școlare Județene să numească în funcții cadre didactice care fie nu au participat la concurs, fie nu l-au promovat, măsură ilegală, pentru că o notă nu poate modifica un ordin de ministru.

Demn de luat în seamă este faptul că la data de 9 ianuarie, în Monitorul Oficial nr 20 a fost publicat Ordinul de Ministru pentru modificarea Metodologiei de concurs. Dacă  acel ordin ar fi fost emis în data de 6 ianuarie, nu am nicio îndoială că Ministerul educației ar fi transmis inspectoratelor ordinul si nu nota, concluzia fiind simplă și anume că vineri nu a existat niciun ordin de ministru, acesta apărând ulterior la sesizarile venite din partea PNL. De fapt însuși secretarul de stat Liviu Pop a declarat dumincă, 8 ianuarie, că luni va fi dat și ordinul de modificare a Metodologiei, pentru că „nu ne jucăm”. Faptul că ulterior, ministrul Năstase a declarat că ordinul a fost emis tot în data de 6, trezește suspiciunea că acesta ar fi fost antedatat ca să se acopere ilegalitatea inițială.

Pavel Năstase a precizat că măsura se referă doar la cele 666 de posturi vacante și anume: 358 posturi de directori și 308 posturi de directori adjuncți, neocupate în urma concursului la nivelul întregii țări. Diferența de până la 8.848 de posturi a fost ocupată fie prin concurs (5.402), fie prin detașare, în conformitate cu Metodologia de concurs publicată în MOF la 9 septembrie 2016.

Lucrul cel mai interesant, care ridică o mulțime de semne de întrebare, este că, preocuparea majoră a multor  directori numiți interimar, a doua zi după ce s-au instalat în fotoliul de director, a fost să își prezinte demisiile, atât în Bihor cât și în alte județe din țară. Având în vedere că doar în urmă cu câteva zile își dăduseră acordul pentru ocuparea funcției, deci se vedeau capabili de această responsabilitate, este evident că au fost supuși unor presiuni: fie din partea foștilor directori care vor să profite de oportunitatea de a-și relua poziția, fie din partea unor primari PSD, fie chiar a unor Inspectorate Școlare Județene. Sunt deja semnale din mai multe județe din țară că aceste motive sunt reale, diferă de la caz la caz.

Mă întreb – retoric, evident –  în ce măsură ordinul de ministru care a modificat Metodologia de concurs a dorit cu adevărat să ajute doar la ocuparea celor 666 de posturi sau să devină un instrument pentru PSD-izarea școlilor românești, lipsind astfel de credibilitate orice demers de a ocupa o funcție de conducere pe bază de competiție reală și competențe? Derogarea de la regulă, permisă doar în cazuri excepționale, va deveni regulă?

Având în vedere că directorul unei școli trebuie să fie un exemplu de profesionalism și conduită, de cinste și moralitate, pentru că are misiunea sacră de a forma și educa bunul nostru cel mai de preț, copiii noștri, mă întreb cum se justifică toate aceste schimbări recente și cu ce respect va fi întâmpinat cel care se reîntoarce ca director, după ce toată lumea știe că nu a luat examenul sau că nici nu s-a prezentat la el. Acesta este un început de rău augur pentru noul ministru al educației și dacă primul ordin semnat este o derogare de la o metodologie clară, mă întreb ce va urma în învățământul românesc? Vom vedea elevii care nu-și iau bacalaureatul că devin studenți? Că poate, între timp, vor reuși cumva să își ia și examenul de maturitate?

Știind că există și la noi demisii ale unor directori numiți interimar pe vechea Metodologie, și ca să evităm suspiciunile în ce privește învățământul bihorean, îl întreb public pe domnul Inspector Școlar General al Județului Bihor, Profesor Alin Novac-Iuhas, dacă are de gând să solicite implicarea Ministerului Educației în investigarea motivelor reale ale demisiei în fiecare caz pentru că, în țară sunt județe unde ISJ-urile solicită acest lucru, tocmai pentru că nu vor să fie acuzate de implicare politică.  Îl rog să comunice public numărul total al directorilor interimari care au demisionat.

Îl întreb de asemenea, în ce măsură,   decizia unora de a demisiona, la doar o zi de la preluarea postului, a survenit în urma discuțiilor avute la Inspectoratul Școlar Județean în ultimele zile, sau dacă are cunoștință de anumite presiuni la care au fost supuși directorii interimari demisionari.

loading...