Deputatul Gavrila Ghilea ii solicita ministrului Transporturilor sa nu mai tergiverseze finalizarea DN76
Politica

Deputatul Gavrila Ghilea ii solicita ministrului Transporturilor sa nu mai tergiverseze finalizarea DN76

Deputatul PNL Bihor Gavrila GhileaDeputatul liberal Găvrilă Ghilea l-a interpelat, în această săptămână, pe ministrului Transporturilor, Alexandru-Răzvan Cuc, în legătură cu tergiversarea reabilitării DN 76, arătând că, după reciclarea in situ a asfaltului de pe tronsonul cuprins între Oradea şi Dealul Bitii, finalizată în iarna anului 2015, lucrările de reabilitare trebuiau continuate în cursul anul 2016, pe acelaşi sector, cu turnarea stratului asfaltic de uzură, finalizarea podeţelor şi a podurilor, dar şi realizarea unor lucrări de consolidare şi lărgiri ale curbelor.

„Cu toate acestea, în conferinţa de presă pe care aţi susţinut-o la Oradea, cu prilejul la ultimei Dvs. vizite de lucru pe şantierul DN 76, efectuată în a doua decadă a lunii iulie 2017, aţi afirmat că tronsonul Beiuş – Oradea va fi refăcut abia în cursul anului viitor, peste reciclarea in situ realizată în urmă cu două ierni”, a precizat parlamentarul PNL, solicitând explicaţii în legătură cu  amânarea finalizării acestui tronson pentru 2018, deşi garanţia lucrărilor de reciclare a asfaltului este de doar 24 de luni şi expiră în luna decembrie 2017.

De asemenea, având în vedere costul operaţiunilor de reciclare a celor aproximativ 50 de km ai tronsonului Oradea-Pocola, care a depăşit până acum 32 milioane lei fără TVA, Găvrilă Ghilea a solicitat ministrului Transporturilor să prezinte „ce alte lucrări vor fi efectuate post-garanţie înainte de turnarea stratului asfaltic de uzură şi care va fi valoarea acestora”, precum şi asumarea „unui termen de finalizare realist pentru lucrările de modernizare ale DN 76 de pe întreg tronsonul Oradea – Deva”.

Va redam mai jos textul interpelarii:

Stimate Domnule ministru,

 Prima etapă a reabilitării prin reciclarea in situ a asfaltului de pe tronsonul Drumului Naţional 76 cuprins între Oradea şi Dealul Bitii s-a finalizat în iarna anului 2015.

Ulterior acestei faze intermediare, lucrările de reabilitare trebuiau continuate în cursul anul 2016, pe acelaşi sector, cu turnarea stratului asfaltic de uzură, finalizarea podeţelor şi a podurilor, dar şi realizarea unor lucrări de consolidare şi lărgiri ale curbelor.

Cu toate acestea, în conferinţa de presă pe care aţi susţinut-o la Oradea, cu prilejul la ultimei Dvs. vizite de lucru pe şantierul DN 76, efectuată în a doua decadă a lunii iulie 2017, aţi afirmat că tronsonul Beiuş – Oradea va fi refăcut abia în cursul anului viitor, peste reciclarea in situ realizată în urmă cu două ierni.

În aceste circumstanţe, vă rog, domnule ministru, să precizaţi care sunt motivele amânării finalizării acestui tronson pentru 2018, deşi garanţia lucrărilor de reciclare in situ este de doar 24 de luni şi expiră în luna decembrie 2017?

De asemenea, având în vedere costul operaţiunilor de reciclare a celor aproximativ 50 de km ai tronsonului Oradea-Pocola, care a depăşit până acum 32 milioane lei fără TVA, vă rog să precizaţi ce alte lucrări vor fi efectuate post-garanţie înainte de turnarea stratului asfaltic de uzură şi care va fi valoarea acestora?

În acelaşi context, vă rog să prezentaţi stadiul fizic al lucrărilor de proiectare  a finalizării podeţelor, a podurilor, a consolidării şi lărgiri curbelor de pe acelaşi tronson, precum şi demersurile pe care le-aţi iniţiat pentru autorizarea acestora.

Nu în ultimul rând, vă rog să avansaţi şi să vă asumaţi un termen de finalizare realist pentru lucrările de modernizare ale DN 76 de pe întreg tronsonul Oradea – Deva.

Solicit răspuns scris.

Vă mulţumesc!

Găvrilă Ghilea, Deputat PNL Bihor

Citeste si: Alte articole cu si despre Gavrila Ghilea

Ne găsiți și pe Google News