Autostrada Transilvania a primit 38 mil de euro, insa nu mai are acelasi traseu
National

Autostrada Transilvania a primit 38 mil de euro, insa nu mai are acelasi traseu

Autostrada-TransilvaniaInca de la începutul lunii, CNAIR a început să plătească constructorii loturilor de autostradă, între Târgu Mureş şi Câmpia Turzii, Guvernul alocand cca 38 milioane de euro pentru exproprierea terenurilor aflate pe aliniamentul Autostrăzii Transilvania.

Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică proiectul de Hotarare a Guvernului privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor situate pe amplasamentul tronsonului 1C, subsecţiunea Ogra – Târgu Mureş pe teritoriul localităţilor Cristeşti, Gheorghe Doja, Ogra, Sânpaul, Ungheni şi Târgu Mureş din judeţul Mureş din cadrul obiectivului de investiţii „Autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea”.

Potrivit notei de fundamentare, pentru prezentul proiect de Hotărâre a Guvernului este necesară aprobarea sumei de 175,05 milioane lei necesară despăgubirilor imobilelor proprietate privată care urmează a fi supuse procedurii de expropriere, respectiv pentru un număr de 38 de imobile, în suprafaţă totală de 64.689 mp, în conformitate cu anexa nr. 2 la proiectul de act normativ.

Totodata, Autostrada Braşov-Borş, parte din A3, nu ar mai continua pe traseul initial, Făgăraş – Sighişoara – Târgu Mureş, dupa cum puteti evdea mai jos o imagine a hartii interactive a autostrăzilor, publicată pe site-ul Ministerului Transporturilor. Se pare ca A3, va continua spre Sibiu, porţiunea dintre acest oraş şi Braşov fiind acum considerată parte din Autostrada Transilvania. capitala fiind legata astfel de Sibiu prin două autostrăzi, A1 şi A3.

Autostrada Transilvania harta interactiva

Întrebaţi dacă renunţă oficial la construirea Autostrăzii Transilvania pe traseul Făgăraş-Sighişoara-Târgu Mureş, reprezentanţii Companiei de Drumuri au spus că acest proiect nu va fi realizat în următoarele exerciţii financiare.

Analiza sustenabilităţii proiectelor s-a făcut pe modelul naţional de transport, sectorul menţionat înregistrând o valoare mică a performanţei în comparaţie cu varianta de legătură Sebeş – Turda care s-a calificat cu un punctaj mai mare„, au adăugat aceştia.

Pentru restul portiunii din Autostrada Transilvania nu au fost prevazuti bani, iar din informatiile pe care le avem, la aceasta ora, pentru portiunea Bors – Suplacu de Barcau nu exista nici o previziune nici macar pentru urmatoarele exercitii financiare.